Robotik Kodlama Eğitmen Eğitimi; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Problemi çözebilmenin ilk aşaması öncelikle verilen problemin net olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Ayrıca çocukların bilgisayar başında harcadıkları zaman göz önüne alındığında, bu zamanı onlara fayda sağlayacak ve geliştirecek konuya yönlendirmek daha yararlı olacaktır.
EĞİTİM İÇERİĞİ:
· Bilgisayarlar Nedir ve Nasıl Çalışır?
· İşletim Sistemleri ne işe yarar
· Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler
· Google Blockly
· Blockly Code Editor
· Blockly Çalışmalarını Paylaşmak
· Scratch – MIT (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
· Scratch ile Çalışmak (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
· Scratch Proje ve Dosya yapısı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
· Scratch Sahne Yapısı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
· Karakterlerle Çalışmak
· Bloklarla Çalışmak
· Seslerle Çalışmak
· Basit uygulama yapalım
· Uygulama paylaşma
· Akış şemaları (Algoritma mantığı)
· Döngüler (Tekrarlanan işlemler)
o for Döngüsü
o while Döngüsü
o for-each Döngüsü
o Scratch Döngü uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
o Code Studio Döngü uygulamaları
· Koşul Yapıları
o Blockly Koşul yapıları
o Scratch Koşul yapıları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
o Code Studio Koşul yapıları
· Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar)
· Resimleri Kullanmak
o Genel resim kuralları
o Blockly Resim uygulamaları
o Scratch Resim uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
o Pikseller ve Code.org
o Matematik grafikleri çizmek
· Değişkenler
· Liste ve Dizilerin Kullanımı (Çoklu değişken)
o Blockly Liste kullanımıa
o Scratch Liste kullanımı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
· Nesneye Yönelik Programlama (OOP)
o Sınıflar (class)
o Özellikler
o Metotlar
o Miras-Kalıtım
o Polymorphizm (Çok biçimlilik)
o Encapsulation (Kapsülleme)
o Scratch ve Nesne kullanımı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
o Code Studio ve Nesne kullanımı
· www.Code.org Kullanmak
· Code Studio 4 yaş ve üstü
· Code Studio 6 yaş ve üstü
· Code Studio 8 yaş ve üstü
· Code Studio 10 yaş ve üstü
· Uygulamalar
o Scratch Uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)
o Blockly Uygulamaları
o Code Studio Uygulamaları
KİMLER BAŞVURU YAPABİLİR?
- Okul öncesi öğretmenleri, İlkokul, Ortaokul ve Lise öğretmenleri için,
- Etüt merkezlerinde, satranç merkezlerinde, zeka-oyunlarına ek olarak eğitim kodlama ve robotik üzerine çalışabilmek için,
- Çocuklarının bilgisayar, tablet ve cep telefonlarında geçirdiği vakti değerli hale getirmek isteyen ebeveynler için
- Fen bilimleri (Fen ve Teknoloji, Biyoloji, Kimya, Fizik), Matematik, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri branşlarından ortaokul ve lise öğretmenleri ve alana ilgi duyan üniversite öğrencileri
- Programa ilgi duyan herkes katılabilir, kayıt için mezuniyet şartı aranmamaktadır.
iz atölye iletişim
neden biz
atölye çalışmalarının önemi